כמה פעמים התקשרו לטלפון הפרטי שלכם מגוון חברות שמטרתן להציע לכם שירותים? כמה פעמים זה קרה בזמן לא נוח או שלא הייתם מעוניינים בקבלת השיחה? מהיום אתם לא חייבים לקבל את השיחות האלו אם אתם לא מעוניינים בהן! בעזרת רישום למאגר “אל תתקשר אליי” תוכלו למנוע את השיחות המעיקות.
מהו מאגר “אל תתקשר אליי”?
החל מתאריך 12.12.22, מאגר “אל תתקשר אליי” החל את פעילותו. מדובר במאגר המופעל באמצעות אתר אינטרנט שאליו תוכלו להירשם ללא עלות וכך למנוע שיחות שיווק ומכירה של מגוון החברות והארגונים במשק. פנייה בשיחת טלפון של חברה או ארגון אל אנשים פרטיים שהזינו את שמם במאגר, נחשב לעבירה אשר תגרור קנס.
מדובר ביוזמה של השרה לשוויון חברתי, מירב כהן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, אשר אושרה על ידי וועדת הכלכלה לפני כחצי שנה מתוקף החוק להגנת הצרכן. כיום, לאחר שהחוק אושר, כל חברה נדרשת לבדוק ששיחות המכירה והשיווק שלה הן רק למספרים שלא נמצאים בתוך המאגר.
מתוקף החוק, הממונה על הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, יכול להטיל קנס כספי גבוה על החברה או הארגון שיפרו את החוק. מדובר על קנסות גדולים של 45 אלף שקלים כאשר מדובר בתאגיד ו-25 אלף שקלים כאשר מדובר בעסקים קטנים יותר. כמו כן, יכול הממונה להטיל קנס כספי גבוה יותר, פי שלוש מהקנסות האלו. החוק יחל את תוקפו מתאריך 1.1.23 וייכנס לתוקף תוך 15 ימים מרגע ההרשמה של אדם פרטי למאגר.
איך תירשמו לשירות?
לשירות “אל תתקשרו אליי” ניתן להירשם דרך אתר האינטרנט https://dnc.fta.gov.il/. בכניסה לאתר יהיה עליכם להזין את מספר הטלפון שלכם, לקבל קוד אימות שיהיה המזהה שלכם וזהו, אתם רשומים.
איפה עוד ניתן להירשם לשירות?
- קישור למאגר שמופיע גם באתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן https://www.gov.il/he/departments/consumer_protection_and_fair_trade_authority/govil-landing-page
- רישום טלפוני ממוחשב במספר 1-800-071-071
- מענה אנושי בטלפון 1-800-071-070
אם בכל זאת פנו אליכם, למי פונים?
במידה וחברה או עסק פנו אליכם, על אף שאתם רשומים במאגר, תוכלו להגיש תלונה לרשות להגנת הצרכן.
הוסף תגובה